Przełom roku to tradycyjny czas podsumowań. Jeśli dodatkowo trafia się rok pod wieloma względami tak wyjątkowy, jak 2020, to nie sposób nie poświęcić mu kilku słów. Minione 12 miesięcy to czas wytężonej pracy całej branży, która musiała mierzyć się z post-pandemicznymi wyzwaniami, pomagając tysiącom przedsiębiorców w transformacji ich biznesów z offline do online. Jaki z zawodowej perspektywy był to rok dla mnie? Zapraszam na podsumowanie 2020!

Nowe kontakty i umacnianie dotychczasowych relacji biznesowych

W kwietniu minęły 4 lata odkąd Fraza. Marketing Internetowy współtworzy jedną z najważniejszych i najdynamiczniej rozwijających się branż, jaką jest dziś reklama online. Wiosną do grona firm stale współpracujących z agencją dołączyły zakłady przemysłu chemicznego PCC Rokita SA, zlecając tworzenie treści do firmowych serwisów oraz stron i blogów spółek należących do Grupy PCC.

Jednocześnie, mijający rok to czas budowania jeszcze silniejszych relacji biznesowych z czołowymi agencjami marketingu internetowego w kraju. Stabilna współpraca z takimi gigantami SEO/SEM jak Grupa TENSE (nagrodzona m.in. w Global Search Awards 2020 za najlepiej przeprowadzoną kampanię SEO na świecie), czy agencja Artefakt pozwalają z optymizmem i niemałą ciekawością patrzeć w przyszłość.

Pomoc przedsiębiorcom w ratowaniu firm

Rok 2020 zaskoczył chyba wszystkich. Pierwszy wiosenny lockdown wywołany pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 to czas podejmowania przez właścicieli wielu firm przełomowych, często bardzo trudnych decyzji. Jednym z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców była konieczność szybkiego przeniesienia swojego biznesu do sieci, która stała się podstawowym kanałem sprzedaży towarów i usług. Chcąc wesprzeć przedsiębiorców w tym trudnym okresie, miałem przyjemność współtworzyć e-book „e-Vademecum Jak wzmocnić biznes w czasach kryzysu?” wydany przez Grupę TENSE.

Start nowej wersji strony www oraz firmowego bloga

Minione 12 miesięcy to również wytężone prace nad stworzeniem aktualnej wersji strony www. Jej integralnym elementem stał się także blog, na którym, oprócz tego podsumowania, znajdziesz wiele ciekawych materiałów dotyczących copywritingu, pozycjonowania stron, e-commerce oraz wielu innych aspektów marketingu online.

Publikacje w najważniejszych branżowych serwisach

Jako copywriter uwielbiam dzielić się wiedzą i doświadczeniami, dlatego z chęcią przyjąłem kilka propozycji dotyczących napisania eksperckich artykułów dla największych ogólnopolskich blogów poświęconych marketingowi w sieci. W artykule „Content is a king – czyli o pracy copywriterów w dniu ich święta” przybliżałem czytelnikom serwisu Nowy Marketing specyfikę naszego zawodu. Z kolei na łamach bloga Marketing Przy Kawie miałem przyjemność wyjaśniać, jak zmieniał się content marketing, omawiając najgorętsze trendy, ale także działania, które w 2020 roku nie budzą już zaufania użytkowników.

Ponad 4,5 miliona napisanych znaków

Skoro jest podsumowanie, to muszą pojawić się również statystyki. W trakcie minionego roku zrealizowałem zlecenia na łączną liczbę 4 566 500 znaków. Daje to ponad 2,5 tysiąca stron znormalizowanego maszynopisu. Biorąc pod uwagę, że standardowa liczba znaków ze spacjami dla powieści wynosi ok. 600 000, mój wynik przekłada się na blisko 8 tomów jakiejś interesującej sagi 😉

Cele i wyzwania, czyli co przyniesie rok 2021?

Ostatni rok pod wieloma względami był wyjątkowy. Pandemia COVID-19 zdominowała marketing, biznes, oraz wiele innych dziedzin naszego codziennego życia. Eksperci przewidują, że 2021 będzie rokiem, w którym, wartościowy content odegra jeszcze większą rolę, na co wskazują również najnowsze aktualizacje algorytmów Google. Największa globalna wyszukiwarka coraz większy nacisk kładzie na unikalność oraz wysoką jakość treści, więc nowych wyzwań z pewnością nie zabraknie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *