Jeśli nie ma cię w Google, to znaczy, że nie istniejesz – w przypadku firm ten slogan plasuje się niebezpiecznie blisko prawdy. Nawet jeśli oferujesz swoje usługi wyłącznie „offline”, prowadząc sklep ze zdrową żywnością, myjnię samochodową, hotel czy salon kosmetyczny, aktywność online to jeden z filarów skutecznej promocji Twojego biznesu. Nie wystarczy mieć stronę www. Trzeba ją skutecznie promować – najlepiej tak, by znalazła się w ścisłej czołówce pierwszej strony wyników wyszukiwania.

Czym jest to całe pozycjonowanie?

SEO, czyli optymalizacja stron www na potrzeby wyszukiwarek internetowych, to jedno z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego, o którym więcej pisałem tutaj. Terminu SEO (ang. search engine optimalization) często używa się na zmianę z pozycjonowaniem. Oba procesy w gruncie rzeczy mają ten sam cel – sprawić, by link do promowanej witryny znalazł się jak najwyżej w rankingu stron tworzonym przez Google w odpowiedzi na konkretne zapytanie wpisane w okienko wyszukiwania – np. na frazę „obuwie damskie 2020”.

No dobrze, ale po co to komu?

Jak widzimy na powyższym zrzucie ekranu, pierwsze 3 pozycje to reklamy, natomiast dopiero dalej wyświetlają się wyniki organiczne. Google ustala kolejność stron wyświetlanych użytkownikowi, korzystając przy tym z ponad 200 czynników rankingowych. Specjaliści od pozycjonowania stron www podejmują działania mające w jak najlepszym stopniu dopasować serwis do wytycznych Google dla webmasterów.

Aż 75% internautów nie przechodzi na drugą stronę wyników w Google. Ponad 50% całego ruchu „zgarniają” strony z pierwszych 3 pozycji. To podstawowy powód, dla którego warto być wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest ich jednak o wiele więcej, a korzyści z dobrze prowadzonego SEO dotyczą wszystkich obszarów działalności firmy: od sprzedaży, poprzez wizerunek, aż po dystansowanie konkurencji. Poniżej przedstawiam najważniejsze z nich.

Większa liczba wyświetleń strony

Wysoka pozycja w Google przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin serwisu przez nowych użytkowników. Nie trzeba dodawać, że wielu z nich może zamienić się w Twoich klientów, jeśli umiejętnie przekonasz ich do skorzystania z oferty, np. wykorzystując oryginalne opisy produktów.

Wzrost sprzedaży

Nie jest tajemnicą, że wysoka pozycja w wyszukiwarce pomaga firmom więcej sprzedawać. To nie tylko kwestia skutecznej promocji, ale także tego, że przedsiębiorstwo lub sklep będący w czołówce Google wzbudza większe zaufanie, co przekłada się na zwiększenie współczynnika konwersji (konwersja = wykonanie akcji na stronie – np. zakup, założenie konta, rezerwacja usługi itp.).

Korzyści wizerunkowe

SEO pomaga również kreować wizerunek marki w oczach internautów. Firma, która dba o widoczność w wynikach wyszukiwania, zyskuje opinię profesjonalnej oraz nowoczesnej, co z kolei pomaga np. w nawiązywaniu wartościowościowych kontaktów i relacji biznesowych.

Możliwość dotarcia do grupy docelowej

Jeśli wiesz, kto korzysta z Twoich usług, możesz precyzyjnie formułować skuteczne komunikaty reklamowe. Pozycjonowanie pozwala docierać do osób faktycznie zainteresowanych ofertą danej marki, m.in. dzięki monitorowaniu popularności słów kluczowych czy zaawansowanym możliwościom, jakie daje analityka internetowa.

Przewaga nad konkurencją

Chcąc odnosić sukcesy w biznesie, powinieneś nieustannie testować nowe narzędzia i metody promocji. Twoi konkurenci z pewnością znają korzyści pozycjonowania, samemu prowadząc działania SEO. Odpowiednio zaprojektowana kampania pozwoli Ci dotrzymać kroku, a nierzadko wyprzedzić rywali w walce o klienta.

Długotrwałe efekty

To prawda, że oczekując na rezultaty pozycjonowania, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Jednak właściwie prowadzone działania mogą zapewnić stronie www utrzymanie topowej pozycji przez bardzo długi czas, co zwielokrotni korzyści. Jednocześnie, reklama przez SEO jest nie tylko skuteczniejsza niż kampanie w tradycyjnych mediach, ale również nie wymaga posiadania tak dużego budżetu.

Optymalizacja strony www

Dzięki inwestycji w pozycjonowanie Twoja witryna firmowa lub e-sklep staną się bardziej funkcjonalne oraz przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom. To z kolei pomoże obniżyć współczynnik porzuceń (ang. bounce rate), czyli wejść na stronę niezakończonych wykonaniem żadnej akcji. Optymalizacja serwisu pozwoli wyeliminowywać problemy ze zbyt długim czasem ładowania strony, trudną nawigacją czy brakiem responsywności (nieprawidłowym wyświetlaniem na telefonach czy tabletach) witryny.

Co jeszcze daje pozycjonowanie?

To oczywiście nie wszystkie korzyści, jakie mogą zapewnić firmowej stronie www działania SEO. Trzeba również pamiętać o tym, że lepsza widoczność w wynikach wyszukania przekłada się na popularność marki i pomaga osiągać status autorytetu w danej branży. Właśnie dlatego, jeśli prowadzisz biznes i posiadasz własną stronę internetową, już teraz wyprzedź konkurencję i zleć profesjonalne pozycjonowanie firmy w sieci!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *