Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są unikalne, wartościowe i sugestywne opisy produktów. Odwiedzający Twój e-sklep użytkownicy oczekują czegoś więcej niż kilka zdań skopiowanych ze strony producenta lub od konkurencji. Takimi działaniami z pewnością nie podniesiesz współczynnika konwersji. W tym wpisie bierzemy „na warsztat” opisy produktów w e-commerce. Sprawdź, jak stworzyć treść, która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż!

Opisy produktów – jakie funkcje spełniają w e-sklepie?

Robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym, klient może dotknąć większości towarów, zapoznać się ze sposobem ich wykonania i ocenić jakość. Co więcej, w odwodzie zawsze pozostaje sprzedawca, który z pewnością udzieli dodatkowych informacji. W handlu elektronicznym podstawowym źródłami wiedzy o produkcie są jego zdjęcia oraz przede wszystkim opis. Na stronie sprzedażowej możesz dodać również film instruktażowy lub szczegółową specyfikację techniczną.

Jednak dobrze stworzony opis to nie tylko zbiór najważniejszych informacji. To także efektywne narzędzie marketingowe, pozwalające wyeksponować najważniejsze korzyści płynące z zakupu. Równocześnie stanowi on istotne wsparcie pozycjonowania e-sklepu w wyszukiwarkach – ze względu na zawartość odpowiednich słów kluczowych, a niekiedy również linków.

Tworzenie opisów – o tym musisz pamiętać!

Chcąc pomnażać przychody z realizowanych zamówień, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach tworzenia skutecznych sprzedażowo opisów produktów. Dobrze napisany opis to taki, który:

  • nie jest kopią treści z innych stron,
  • został napisany językiem korzyści,
  • zawiera odpowiednie słowa kluczowe we właściwym nasyceniu,
  • przedstawia najważniejsze przewagi produktu nad asortymentem konkurencji.

Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki dotyczące tego, co trzeba uwzględnić przy opisywaniu asortymentu dostępnego w ofercie sklepu online.

Zadbaj o unikalność

Jeśli produkt, który oferujesz, dostępny jest także u konkurencji, bardzo prawdopodobne, że w sieci trafisz na sporo identycznych lub bardzo podobnych opisów. Wielu właścicieli e-commerce’ów po prostu umieszcza na swoich stronach opisy dostarczone przez producenta lub hurtownię – niektórzy lekko je przeredagowują. Nie tędy droga – algorytm Google skrupulatnie rozpoznaje duplikaty treści. Karą za plagiat może być nałożenie filtru, równoznaczne z czasowym obniżeniem widoczności Twojego serwisu w wynikach wyszukania. Z punktu widzenia SEO to strzał do własnej bramki, nie wspominając o tym, że kopiowanie treści bez zgody ich właściciela jest niezgodne z prawem.

Stosuj język korzyści

Nie wystarczy wiedzieć, czym jest język korzyści – trzeba go jeszcze stosować! Cała sztuka polega na tym, aby poszczególne właściwości produktu przedstawić jako wartość dodaną dla klienta. Samo skupienie się na parametrach, tworzywach, technologiach i zastosowaniu to za mało. Równie ważne jest przekonanie potencjalnego nabywcy o tym, że dzięki zastosowaniu konkretnych rozwiązań, produkt w pełni odpowie na jego potrzeby.

Poniżej znajdziesz dwa przykładowe opisy tego samego produktu. W pierwszym skupiono się wyłącznie na cechach towaru, drugi został napisany językiem korzyści. Jak sądzisz, który bardziej przemawia do konsumenta?

  1. Buty do biegania z piankową podeszwą o grubości 1 cm. Wykonane z wodoodpornego tworzywa syntetycznego, przednia część z siatki. Kolor czarny.                                                                   
  2. Buty posiadają podeszwę z miękkiej pianki, gwarantującej doskonałą amortyzację w trakcie biegu – znacznie zmniejszającą ryzyko urazów oraz kontuzji. Zastosowanie wysokiej jakości tworzywa syntetycznego o podwyższonej wodoodporności sprawia, że stopy pozostaną suche nawet podczas długiego treningu w deszczowej pogodzie. Siatka umieszczona w przedniej części zapewnia optymalną wentylację, co znacznie podnosi komfort biegu w upalne dni. Uniwersalna, czarna kolorystyka sprawia, że będą pasować do każdej sportowej stylizacji.

Pamiętaj o słowach kluczowych

Opis produktu to także ważny element optymalizacji sklepu internetowego. Z tego względu, zarówno nagłówki, jak i akapity powinny być właściwie nasycone słowami kluczowymi. Branża e-commerce charakteryzuje się coraz silniejszą konkurencją. W tych warunkach trudno odnieść sukces, bez aktywnej promocji w sieci, takiej jak SEO czy pozycjonowanie stron www.

Eksponuj przewagi produktu

Twoja konkurencja sprzedaje podobny asortyment? Musisz pokazać, że to Twój produkt jest lepszy i to w niego warto zainwestować. Znajdź argumenty, które przemawiają za tym, że oferowane przez Ciebie towary wygrywają pod względem wydajności, technologii, materiałów i wykonania, serwisu gwarancyjnego oraz pozostałych czynników, określanych potocznie jako „stosunek jakości do ceny”. Pamiętaj jednak, żeby w opisie nie umieszczać nieprawdziwych informacji.

Opowiedz, dlaczego warto kupować właśnie u Ciebie!

Na koniec warto dodać coś ekstra – wielu klientów potrzebuje ostatecznego potwierdzenia słuszności podejmowanego wyboru. Wyjaśnij, dlaczego warto dany przedmiot nabyć u Ciebie, a nie u konkurencji. Zachęty w postaci zniżki na następny zakup, darmowej dostawy, wydłużonej gwarancji, czy dodatkowego upominku to tylko niektóre z wielu sposobów na przekonanie klienta do dokonania zakupu. 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *