Stara zasada marketingu online brzmi: „Content is a king” i dokładnie pokazuje, na co trzeba położyć nacisk przy promocji marki w internecie. W odniesieniu do SEO, kampanii PPC oraz pozostałych narzędzi e-marketingu należałoby jednak rozszerzyć powyższy slogan o przymiotnik „unique”.

Google nie bierze jeńców i surowo karze za jakiekolwiek duplikacje treści. Warto o tym pamiętać, tworząc opisy produktów, uzupełniając podstrony firmowego serwisu czy inspirując się działaniami konkurencji przy tworzeniu artykułów na bloga. Poznaj 5 najważniejszych powodów, dla których unikalna treść nie jest opcją, ale obowiązkiem.

​1. Oryginalny content wspiera pozycjonowanie

Roboty najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie niezwykle „cenią” sobie treści niespotykane nigdzie indziej w sieci. Unikalne opisy stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych, decydujących o tym, jak wysoko Twoja strona znajdzie się w organicznych wynikach wyszukiwania. Skoro za oryginalny content jest nagroda, za duplikaty musi być kara. W zależności od skali internetowego „przestępstwa” może nią być znaczne obniżenie rankingu strony, filtr lub czasowy ban, a w skrajnych przypadkach – nawet całkowite wyindeksowanie serwisu z wyników wyszukiwania.

​2. Unikatowe opisy produktów zwiększają sprzedaż

Pomyśl przez chwilę, czego oczekuje potencjalny klient, czytając opis interesującego go produktu. Czy sądzisz, że naprawdę chciałby marnować swój czas na czytanie kolejny raz tych samych informacji, pochodzących np. z opisu dostarczonego przez producenta?

Jeśli w opisie kategorii lub produktu użytkownik znajdzie przydatne informacje, których próżno szukać u konkurencji, to bardzo prawdopodobne, że dokona zakupu właśnie u Ciebie. Unikalna treść nie tylko zwiększa widoczność witryny w sieci, ale również pomaga pozyskiwać dodatkowy ruch oraz konwersje, dlatego z całą pewnością nie warto jej pomijać, tworząc serwis www.

​3. Własna treść pomaga kreować ekspercki wizerunek marki

Oprócz oczywistych korzyści sprzedażowych unikalny content pomaga również kreować wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Skoro potrafisz na dany temat spojrzeć inaczej niż reszta branży, oznacza to, że warto Ci zaufać, powierzając czas, uwagę oraz pieniądze. Jakie treści pomagają w budowaniu pozytywnego postrzegania marki? Należą do nich m.in.:

  • wpisy na firmowym blogu,

  • artykuły sponsorowane w branżowych mediach,

  • treści na stronie głównej, w sekcji „O nas” oraz na pozostałych podstronach,

  • publikacje na zewnętrznych portalach,

  • opisy kategorii oraz produktów w sklepie internetowym,

  • poradniki, analizy, pogłębione case studies.

​4. Dzięki dobrym tekstom wyróżnisz się na tle konkurencji

W parze z unikalnością zawsze powinna iść wysoka jakość tworzonych treści. Skupiając się na konkretach, „twardych” danych oraz wartościowych informacjach, możesz łatwo odróżnić się od Twoich biznesowych rywali, eksponując swoje kluczowe przewagi.

Warto w tym miejscu wspomnieć o USP (ang. Unique Selling Point), czyli unikalnej propozycji sprzedaży. Znajdź cechę (lub cechy), które wyróżniają Twoją ofertę spośród ofert innych firm. Może nią być darmowa dostawa, atrakcyjna zniżka przy większym zamówieniu czy bezpłatna wycena oferowanej usługi. Uczyń z niej swoją „kartę przetargową”, odpowiednio eksponując ją w treściach na stronie www, meta-tagach, social mediach czy artykułach sponsorowanych.

​5. Nieszablonowe treści lepiej „klikają się” w social mediach

Publikując oryginalny content, zwiększasz prawdopodobieństwo udostępnienia go dalej w social mediach czy na forach internetowych. Użytkownicy cenią te treści, które przynoszą konkretne odpowiedzi na stawiane przez nich pytania. Jeśli je otrzymają, być może uznają, że Twój tekst będzie pomocny innym internautom, dzieląc się nim w sieci, tym samym pracując na zwiększenie ruchu w prowadzonym przez Ciebie serwisie.

​Postaw na unikalną, wartościową treść i buduj silną markę w sieci

Wiesz już, dlaczego warto unikać powielania zarówno całych tekstów, jak i ich fragmentów w firmowym serwisie, na blogu oraz w sklepie online. Już dziś zadbaj o oryginalny, wartościowy i skuteczny sprzedażowo content i zamów profesjonalne treści na stronę www. To inwestycja, która naprawdę się opłaca!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *